Web a komunikácia pre najväčšie FORUM pod Tatrami

@Forum Poprad
  • #Web
  • #Social
  • #PPC
  • #SEO
Najväčšie obchodné centrum pod Tatrami potrebovalo nový web. Hľadali - a našli nás. Keď potrebovali zastrešiť online marketing, už nehľadali nikoho iného.

Najväčšie obchodné centrum pod Tatrami nám zverilo prípravu svojho webu, ktorý mal byť spustený niekoľko dní pred otvorením samotného centra. Úlohou bolo pripraviť web s funkciami na mieru, v súlade s normami GDPR a zjednodušenou administráciou tak, aby ju vedel spravovať aj laik.

Zvládnuť dizajn a programovanie kolosu, v ktorom je zoskupených viac ako 100 prevádzok, prepracovaný systém aktualít a podujatí a k tomu všetkému zobrazovanie príspevkov zo sociálnych sietí na webe v termíne, ktorý neznesie odklad – to znie ako niečo, čo by nás mohlo baviť.

Web: vizuálne príťažlivý, používateľsky jednoduchý

Ak je tvorba webu dôležitá pri jednom obchode, stránka určená pre 120 prevádzok je na precíznosť ešte o čosi náročnejšia. 😉

Web sme od začiatku tvorili v úzkej komunikácii s klientom, keďže množstvo vecí, ktoré bolo treba zohľadniť, sa objavovalo iba pozvoľna s tým, ako sa dokončovala samotná budova a ako začala komunikácia s jednotlivými obchodmi.

Samostatnou kapitolou bola tvorba mapy pre obchodné centrum. Vopred pripravené riešenia sa síce ponúkali všade naokolo, ale nikdy úplne nevystihovali presné potreby klienta. Preto sme sa ju nakoniec rozhodli tiež naprogramovať od A po Z.

Vytvorili sme tiež jednoduchý systém na správu najdôležitejších častí stránky. S aktualizáciou niektorých častí stránky pomáhame klientovi dodnes – bolo pre nás totiž dôležité nenechať ho po odovzdaní webu tápať a hľadať veci, ktoré vieme sami urobiť oveľa rýchlejšie.

forumpoprad.sk

Sociálne siete: keď je cieľom „iba“ zabaviť fanúšikov

Pri tvorbe stratégie nám veľmi pomohol insight, ktorý sme si všimli v podstate len tak náhodou:
„Obchodné centrum – to je také mesto v meste“. Má vlastné ulice, vlastné podniky (ktoré sú neraz väčšie než tie na námestí), vlastné ihriská a v neposlednom rade – vlastnú kultúru. Niektorí si idú sadnúť do kaviarne v centre a porozprávať o živote, iní pri šálke čaju riešia v kníhkupectve pracovné záležitosti a partie mladých ľudí len tak posedávajú na lavičkách a pozorne sledujú svoje smartfóny…

Ako osloviť takúto komunitu? Musíte prijať jej pravidlá a začať komunikovať ako malé mesto. Ukázať, čo je v ňom nové, na čo sa tešíme, skrátka dať tomu osobný náboj.

Komunikáciu sme preto rozvrhli tak, aby sme v ľuďoch posilňovali povedomie, že Forum je ich druhou obývačkou, školou či pracoviskom. Ďalším správnym krokom v rámci komunikácie obchodného centra bolo angažovanie influencerky, ktorá pravidelne tvorí zaujímavý obsah z jednotlivých častí obchodného centra. Tá ešte viac zvýšila (na obchodné centrá už aj tak dosť vysokú) mieru interakcie na sociálnych sieťach.

Vďaka tomu sme zaznamenali výrazný nárast pravidelných sledujúcich, ktorý sa kontinuálne rozvíjal niekoľko rokov.

Keď internet plní nákupné centrum

Forum Poprad patrí medzi najväčšie nákupné centrá v rámci regiónu Spiš. Počas roka tu môžeme vidieť a zažiť množstvo eventov, akcií a výpredajov. Našou úlohou je prilákať do nákupného centra čo najviac návštevníkov.

Efektívnym spôsobom ako osloviť cieľovú skupinu nákupného centra sú reklamy v obsahovej sieti Google. Vďaka tomuto kanálu dokážeme vybudovať povedomie o akcii či výpredaji a osloviť tak veľké množstvo používateľov v krátkom čase a pritom stále sa za pomerne nízku cenu.

Tento kanál zvykneme kombinovať s reklamami v sieti YouTube a vo vyhľadávacej sieti Google. Cielenie reklám sa líši na základe povahy komunikovanej akcie, či už ide o masívne výpredaje alebo eventy pre deti.

SEO: všetky cesty vedú do srdca Popradu

Najväčšie nákupné centrum pod Tatrami je obľúbeným miestom pre trávenie voľného času nie len pre domácich ale aj turistov a či ľudí žijúcich v jeho okolí. Práve pre oslovenie tejto skupiny ľudí je dôležité umiestniť sa čo najvyššie v rámci organického vyhľadávania. Náročnosť SEO optimalizácie spočívala hlavne v množstve prevádzok, na ktoré sa naši SEO špecialisti museli zamerať.

Správne umiestnenie prvkov, expresne rýchle načítanie, relevantný obsah. Tri dôležité body, ktoré musela spĺňať každá sekcia webu. S klientom spolupracujeme už dlhšie a preto vám môžeme prezradiť niekoľko štatistík. Priemerná pozícia vo vyhľadávaní Google je 1,9. Viac než slušný výsledok, čo poviete? 😉 Ďalšie štatistiky si môžete pozrieť v tabuľke nižšie.


Výsledky

40% Medziročný nárast počtu používateľov z organiky
69% Medziročný nárast počtu relácií
35% Medziročný nárast priemerného trvania relácie