E-shop a komunikácia pre lokálny retail Valentin

@Valentín
  • #Eshop
  • #PPC
  • #Social
Úspešný obchod s prémiovou módou sa rozhodol cez eshop rozšíriť na celé Slovensko. Jeden z tých projektov, keď musí byť funkcia eshopu plne podriadená lokálnym podmienkam. Jednoducho eshop na mieru. 

Je to balík, ktorý u nás klienti hľadajú najčastejšie. Spojiť tvorbu webu či eshopu s nadväzujúcou komunikáciou na sociálnych sieťach a s výkonnostnou kampaňou v Google Ads. Ani tentokrát to nebolo inak.

Valentín je značka, ktorá funguje už takmer dve dekády a za ten čas si našla lojálnu klientelu, ktorá je za ňou ochotná aj pricestovať. Logickým vyústením tohto stavu bolo rozšírenie podnikania o eshop.

Eshop, ktorý rozumie systému v bežnej prevádzke

Najťažšou vecou na eshope spravidla býva administrácia produktov. V tomto prípade to nebolo inak, a to najmä kvôli tomu, že eshop valentin.sk prišiel ako doplnok k už existujúcim firemným a skladovým procesom. Preto ho bolo treba prispôsobiť a celý „vsunúť“ do bežnej prevádzky tak, aby nenarušil a nekomplikoval prácu s tovarom.

Navyše, je tu ďalší dôvod, pre ktorý je rýchla a bezproblémová spolupráca skladu a eshopu obzvlášť dôležitá.

Ako sme sa dozvedeli počas stretnutia s klientom, značka Valentín neposkytuje veľké množstvo produktov v rôznych veľkostiach a farbách od výmyslu sveta. Snaží sa skôr predávať poctivo vybrané prémiové kúsky. Niekedy môže byť na sklade iba jediný kus produktu a keď si ho objednajú naraz 4 ľudia, je zle.

Chvíľu to trvalo, ale naši programátori navrhli systém, ktorý si s týmto problémom poradil.

Sociálne siete: jednoducho a produktovo

Značka Valentin.sk komunikovala v digitálnom priestore iba sporadicky a bez stanovenej stratégie, keďže väčšina jej činnosti sa aj tak odohrávala priamo v kamenných prevádzkach.

S príchodom eshopu si však klient uvedomoval, že ak má predaj cez internet fungovať, tak komunikácia je spolu s eshopom neoddeliteľne spojená a investovať do eshopu bez následnej propagácie sú v podstate vyhodené peniaze.

Logo a celková vizuálna identita bola v rámci značky už pomerne ustálená, nemala však vlastný charakter a akcent. Tent sme vytvorili kombináciou rýdzo čiernej farby s ostrou červanou, ktorá vizuálom pomáha vyniknúť a celej komunikácii dáva prémiovejší nádych.

Hoci sme v rámci propagácie stavili predovšetkým na výkonnostné kampane, sociálne siete sme doplnili aj o preklikové formáty a využili sme aj dnes tak často spomínaný XML feed, vďaka ktorému sme eshop dostali aj priamo na Facebook.

Výkon, výkon a znova výkon

Spustením nového e-shopu prichádzajú vysoké očakávania, najmä na predajnosť. Pre úspech lokálne fungujúcej spoločnosti naprieč celým Slovenskom je potrebné stanoviť krátkodobé aj dlhodobé ciele a prispôsobiť k nim komunikačnú stratégiu.

Vďaka širokej ponuke obľúbených značiek sme sa zamerali najmä na výkon – predaj. A to kombináciou brandových kampaní spolu s kampaňou Google Nákupy. Pre ešte väčší zásah sme do komunikácie zaradili aj produktový katalóg GLAMI.