Teplická cesta 2, Poprad
Priemyselný obvod – Západ
Aby krása ostala krásou, treba sa o ňu starať na dennej báze, ale okrem toho musíte raz za čas niekde niečo ubrať alebo pridať, tu a tam urobiť facelift... poznáte to. A možno sa budete čudovať, ale weby a e-shopy to majú veľmi podobne.
S návrhom na redizajn webu zväčša prichádzame za klientom my – robíme to obzvlášť vtedy, keď sa životný cyklus webu chýli ku koncu a rekonštrukcia by bola drahšia než stavba nového. Niekedy nás však osloví priamo klient, aby sme pripravili refresh dizajnu a niektorých funkčných prvkov. Podľa toho vieme, že klient svojím projektom naozaj žije a záleží mu na tom, aby ostal na vrchole svojej príťažlivosti a výkonnosti. 👌
Zároveň však vieme, že klient sa neuspokojí len tak s niečím, a bude od nás chcieť naozaj kvalitnú prácu. A to máme ešte radšej.
Redizajny dokážu web pozdvihnúť na novú úroveň – ale dokážu ho aj potopiť. Preto aj tie najväčšie firmy (Facebook a jemu podobní brontosauri) zavádzajú zmeny v dizajne aplikácií len veľmi pomaly. Niekedy sa dokonca zmení iba poloha alebo dizajn jediného tlačidla, pretože to v ľuďoch nevyvolá až takú veľkú vlnu nevôle. 🤯
Predstavte si, že prídete do garáže alebo pracovne a všetko je na inom mieste – šli by ste zošalieť. Ak sa však zmení iba poloha jednej poličky, to sa dá prežiť. A takto musíte postupovať aj pri redizajne webu, ak nechcete, aby vám odišli vaši najvernejší používatelia, pretože sa tam už viac „nebudú cítiť ako doma“.
Miernym úpravám sa nevyhla ani funkčná časť webu. Počas malého SEO auditu sme si všimli niekoľko zmien, ktoré by mohli nezanedbateľným spôsobom pomôcť zvýšiť webový ranking vo vyhľadávaní. ⚙️
Jedným z riešení bolo vytvoriť pre najväčšie a najprestížnejšie značky v ponuke KRT samostatné webové podstránky, s tým, že na každej z nich by bol aj krátky popis v dĺžke minimálne 300 slov. Na želanie klienta bol totiž v prvej verzii webu uvedený iba jednoduchý zoznam týchto značiek na jednej podstránke.
Ďalšia zmena sa týkala odporúčaní ohľadom popisov pre obrázky. Pred časom začali totiž naši social media špecialisti spolupracovať s marketingovým manažérom na fotoprodukciách priamo u klienta. 🎞 V súvislosti s tým sa nám nahromadil dostatok autentického a vizuálne príťažlivého materiálu. Ten vieme (a potrebujeme) využiť aj vo vyhľadávaní. Pre klienta sme teda vytvorili jednoduchý manuál, v ktorom sme spísali odporúčania pre označovanie popisov k fotkám. Na hodnotenie je ešte priskoro, ale prvé lastovičky už hovoria o tom, že stránka vďaka týmto úpravám získava lepšie pozície vo vyhľadávaní. 📈