Chcete viac rezervácií? 4 jednoduché veci v marketingu hotelov, které môžete robiť lepšie
15. decembra 2022 peter

Už nejaký ten piatok pracujeme aj na online marketingu pre klientov z oblasti hoteliérstva. Vďaka tomu vieme, že nie je hotel ako hotel. Jedno však majú všetky hotely spoločné – kľúčom k úspechu je spokojný návštevník, ktorý bude nadšený z poskytnutých služieb.

Ide o zážitok v reálnom čase a priestore, kde rozhoduje každá minúta, a tým pádom je viditeľná aj tá najmenšia chybička. Tento zážitok začína už v marketingovej komunikácii, pokračuje na webe, v rezervačnom systéme a končí odovzdaním vstupnej karty na recepcii.

Ako však docieliť, aby mal zákazník blažený úsmev pri všetkých týchto interakciách? Poďme si to rozobrať.

1. Zanechajte stopu v pamäti. Definujte si svoje USP

Začnime hneď tým najdôležitejším. USP je základný stavebný kameň pre váš business plán. V plnom znení je to Unique Selling pProposition – teda unikátny predajný argument. Je to niečo, čo vás odlišuje od konkurencie a robí vás výnimočným. Keď si definujete USP a začnete podľa neho riadiť svoju komunikáciu, ľudia si vás podľa toho zapamätajú a vy zaskórujete.

Samozrejme, mnohí z vás si teraz povedali: „Ale veď náš hotel nie je ničím zaujímavý!“. V mnohých prípadoch si to klient myslí, pretože sa až doteraz nad unikátnosťou svojho hotela či penziónu nezamýšľal. V niektorých prípadoch to ale skutočne môže byť tak, že sa ničím neodlišujete. Roztočte preto mozgové závity a premýšľajte nad tým, čo majú hostia na vašom hoteli radi.

Ako na to: Pre novovzniknutý hotel pod Tatrami sme pred nejakým časom pripravovali web a marketingovú komunikáciu. Ako však komunikovať hotel, ktorý neleží priamo v Tatrách, ale „len“ pod nimi? Rozhodli jsme sa skúsiť to netradičnou cestou a z nevýhody sme urobili výhodu. Inými slovami, marketingovú stratégiu sme postavili na tom, že je skvelé, že tento hotel neleží priamo v Tatrách, ale pod nimi. Má nádherný výhľad na celú panorámu, je odtiaľ blízko do viacerých národných parkov, nielen do Tatier a navyše ponúka nižšie ceny než hotely v horách. Z Hotela Mamut sa stal „ten moderný hotel s výhľadom na Tatry“ a o rezervácie nemajú núdzu ani dnes.

Premýšľajte nad tým, čo je na vás výnimočné. Môžeme sa nad tým zamyslieť spoločne.

2. Web je vaša online recepcia. Ak to nefunguje tam, tak to nefunguje nikde

Čím menej kliknutí pre dokončenie rezervácie, tým viac rezervácií. V dnešnej dobe totiž ľudia nemajú čas, a nik oň nechce byť pripravený len preto, že máte zložitý rezervačný systém, ktorý neponúka izby, ktoré by mali byť v ponuke, a navyše nevie vypočítať cenu pobytu.

Ak sa teda pri propagácii hotela oplatí do niečoho investovať, je to práve vaša webová stránka. Dvakrát si preto rozmyslite, komu chcete zveriť jej tvorbu. Klasickú WordPress šablónu totiž dokáže nahodiť aj freelancer (alebo dokonca susedov syn). Čo však nedokáže len tak hocikto, je nastavenie celej architektúry webu a jeho prepojenie s rezervačným systémom tak, aby fungovaly všetky funkcionality.

V praxi sme zistili, čo fungujenajlepšie a ako hosťom čo najviac uľahčiť rezervačný systém.

Mimochodom, ak je aj na vašej online recepcii problém, dajte nám vedieť. Môžeme sa na to spolu pozrieť.

Ako na to: Pre klienta NATUR Resort sme pripravovali web, v rámci ktorého sme potrebovali navrhnúť celú štruktúru webu, prispôsobiť rezervačný systém niekoľkým rôznym typom ubytovania a zapracovať moduly, ktoré správne vypočítajú cenu ubytovánia na základe konkrétneho termínu, typu ubytovánia, počtu osôb, aktuálnej pobytovej zľavy (napr. pri valentínskych pobytoch) a spolu s konkrétnymi doplnkovými službami („Dali byste si na izbe Prosecco?“).

Mnohé z týchto vecí má na starosti priamo bookovací systém, ten je však potrebné správne prepojiť s každou podstránkou konkrétneho apartmánu tak, aby to bolo používateĺsky jednoduché, prehľadné, rýchle a navyše ešte aj esteticky príťažlivé. Podarilo sa? Klient vraví, že áno, pretože sme pre neho tvorili niekoľko dalších webov. Vy mu ale veriť nemusíte – pozrite sa sami.

Investujte do webu. Je to miesto, ktoré rozhodne o vašom (ne)úspechu.

3. Dajte o sebe vedieť. Počítajte s reklamou

Keď už máte definované USP a super fungujúci rezervačný systém na webe, je dobré obe tieto veci ukázať ľuďom. Naším klientom vo všeobecnosti odporúčame kombináciu reklamy v rámci Google Ads, S-kliku a aktívnu propagáciu cez sociálne siete. Google Ads je ideálnou volbou na zachytenie tých, ktorí na Googli hľadajú ubytovanie, pretože sa môžete objaviť medzi prvými výsledkami, a predbehnúť tak aj tých, ktorí sú na trhu už dlhšiu dobu.

Ak neveríte, otvorte si teraz Google a napíšte doň: ubytovanie [a názov mesta, v ktorom bývate]. Všimnite si, že prvé výsledky, které vám vyskočily, majú pri sebe malými písmeny napísané REKLAMA. Nemuseli urobiť nič, len zapli platenú reklamu. Navyše ide o tzv. PPC reklamu, takže platíte až vtedy, keď na vašu reklamu niekto klikne.

Sociálne siete sú iný prípad. Tam potrebujete osloviť tých, ktorí nemusia mať práve teraz úmysel ubytovať sa, ale v prípade, že budú premýšľať nad dovolenkou, budete patriť k jednej z prvých možností. Preto je tento typ reklamy na rozdiel od vyhľadávačov reklamy v sieti Google vizuálne príťažlivejší a hovorí tiež iným jazykom. Viac tu totiž ide o emóciu než len o prosté odovzdanie základných informácií o hoteli.

Je ale skutočne nutné využiť platenú propagáciu? Nestačí skrátka len pridávať príspevky na nástenku? Nestačí. Keď sa totiž na príspevky na nástenke pozriete lepšie, zistíte, že pod nimi sú krátke štatistiky. V kolónke REACH (DOSAH) nájdete info o tom, koľko ľudí váš príspevok videlo. A teraz malý šok: „Ako je možné, že máme 5000 fanúšikov, ale reálne náš príspevok videlo iba 250 ľudí?

Takto totiž distribuuje obsah Facebook algoritmus. Keď však do reklamy investujete hoci len pár desiatok eur, dosah sa môže vyšplhať na desaťnásobok – a s ním rastie aj návštevnosť vášho webu.

Ponúkate pekné ubytovanie a skvelé služby. Postarajte sa, aby o tom ľudia vedeli.

Rozdiel v návštevnosti webu pred a po spustení kampane

4. Nespoliehajte sa na Booking, pracujte na priamych rezerváciách

Booking je dobrý doplnok k vlastnému rezervačnému systému, ale rozhodne nie je dobrou stratégiou pre hotel, ktorý chce prosperovať. Priame rezervácie vám zaistia väčší zisk, pretože nikomu nemusíte platiť províziu. Práve preto je dôležité orientovať všetku marketingovú snahu na čo najväčší pomer rezervácií cez váš web. Tu totiž nikomu neplatíte percentá z predaja a celý zisk je váš. 

Pri všetkých našich klientoch z oblasti hoteliérstva sa preto snažíme nastaviť komunikáciu smerom k navýšeniu priamych rezervácií, dôsledkom čoho je zvýšenie zisku a spokojnosť klientov. Jedným z nich je napríklad aj NATUR Resort, pre ktorý sme tvorili web aj marketingovú komunikáciu. Vďaka všetkým vyššie spísaným radám, ktoré sme namiešali v ideálnom pomere, sa nám v priebehu necelého roka podarilo preklopiť pomer priamych rezervácií voči Bookingu z 80:20 (pre Booking) na 30:70 (v prospech klienta). 

Teóriu máme, čo ďalej? Prax!

Vyzerá to jednoducho – definovať si, v čom je hotel výnimočný, vytvoriť funkčný a stabilný web s rezervačný systémom, strategicky rozbehnúť reklamu zacielenú na priame rezervácie cez váš web, a potom už len zbierať ovocie úspechu. Za tým úspechom ale stojí premyslená stratégia, ako všetky kroky prepojiť.

Ak sa vám to zdá príliš zložité, ale vidíte v tom význam, pre vypracovanie takejto stratégie a jej naplnenie nás neváhajte kontaktovať. Na našom webe nájdete hotely, na ktorých marketingovom raste sme sa podieľali.

My máme know-how na marketing hotelov, vy máte hotel. Spojíme to?