Rozkvitnutý kvetinový e-shop

@Victor
  • #Eshop
  • #Social
  • #PPC
Jeden z najväčších hráčov na slovenskom trhu s kvetmi sa rozhodol preraziť v online priestore donáškou kvetov. Chcelo to investíciu do nového eshopu. Obrátil sa na nás.

Kvety Victor sú značkou, ktorú nie je treba nijako zvlášť predstavovať. Už takmer 25 rokov sú prvou voľbou pre tých, ktorí chcú potešiť blízku osobu (alebo sa s ňou aspoň udobriť ;). Keď štafetu po otcovi zakladateľovi prevzal jeho syn, spoločnosť sa rozhodla udrieť aj na online trh a stať sa jednou z najväčších online donášok kvetov na Slovensku.

Aby si mohla začať vydobíjať toto miesto, potrebovala spoločnosť v prvom rade funkčný a prehľadný eshop a následne výkonnostné kampane a komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí. Toto bol presne ten typ úloh, na ktoré sa tešíme.

E-shop, ktorý musí vedieť po holandsky

Jednoduchá predstava o eshopoch často vyzerá nejako takto: „Prečo to neurobiť cez šablónu, keď všetko je už vymyslené? Urobíme dizajn, nahodíme produkty, pripojíme platobnú bránu a máme Bahamy.“ Znie to naozaj jednoducho. Ak však máte zahraničného dodávateľa (povedzme z Holandska), ktorý má vlastný skladový systém, tak sprevádzkovať eshop, na pozadí ktorého budú správnym spôsobom komunikovať dva diametrálne odlišné systémy, to je na medailu.

A keď k tomu prirátate niekoľko tisíc produktov, ktorých dostupnosť je potrebné v pravidelných intervaloch obnovovať… Pre nás to však bola výzva, ktorej sme sa nechceli vzdať – jednak sme sa s klientom dohodli a jednak sme to chceli rozlúsknuť aj pre klientov, ktorí prídu po ňom. A podarilo sa.

Sociálne siete: produkt na prvom mieste

Áno, komunikácia na sociálnych sieťach má za cieľ človeka pobaviť, poučiť a v ideálnom prípade vytvoriť vzťah k značke (alebo aspoň povedomie o nej). A to sa dá urobiť rôznymi formátmi, obsahom a súťažami. Netreba však zabudnúť na to, čo ľudia v súvislosti s danou značkou hľadajú – produkt. A keď ide o produkt, akým sú kvety a kytice, je zjavné, akým smerom sa komunikácia bude uberať.

V našom prípade sme interné vizuály spoločnosti doplnili o autentickú produkciu, ktorú sme si vyriešili sami tak, aby nám konečný vizuál presne sedel do línie našej komunikácie. Súťaže, tipy či aktualizačné momenty jednotlivých pamätných dní – to všetko napomáha tomu, aby sa zákazník stretol s produktom a necítil, že je tlačený do nákupu.

S dôrazom na návratnosť výdavkov na reklamu

Týmto sa riadime pri správe kampaní v službe Google Ads. Aby sa peniaze len tak nevyhadzovali do vzduchu, snažíme sa neustále pracovať na zlepšovaní návratnosti výdavkov na reklamu (ROAS).

Google Ads ponúka množstvo kanálov, akými sa vieme zapísať do povedomia používateľov ale aj dosiahnuť výkonnostné ciele v rámci predaja produktov. Správny výber komunikačných kanálov je teda základom pre efektívne spravovanie kampaní. V našom prípade sme sa rozhodli o kombináciu reklám v obsahovej sieti, vyhľadávacej sieti a pomerne nedávno spustených Google Nákupov.

Pri tomto segmente netreba zabudnúť ani na využívanie remarketingu a sledovanie nákupného správania používateľov.