ZOO plná zvieracích tvárí

@ZOO Olomouc
  • #Social

Keď milujete zvieratká aj reklamu, zoologická záhrada ako klient je splneným snom. A keď ešte patrí medzi úplne prvých klientov novej pobočky, radosť je ešte väčšia. Pozrite si našu spoluprácu so ZOO Olomouc.

Kto je klient:

V názve „ZOO Olomouc“ je povedané mnoho o tom, o akom klientovi hovoríme. Hoci sa na území Českej republiky nachádza celkovo 28 zoologických záhrad, ZOO Olomouc patrí medzi tie najzaujímavejšie, pretože dokázala získať a postarať sa aj o také živočíšne druhy, aké v iných českých záhradách neuvidíte.

Špecializuje sa prevažne na africké kopytníky, žirafy, severskú faunu, je tu tiež žraločie akvárium, ale nájdete tu napríklad aj také unikáty ako červenú pandu. Nie nadarmo sa o tejto zoologickej záhrade hovorí ako o jednej z najkrajších v celej republike. Pod to sa bez váhania podpíšeme. 😉

Na čom spolupracujeme:

ZOO Olomouc patrí medzi prvých klientov, o ktorých sa začala starať na olomoucká pobočka reklamnej agentúry. Už prvé stretnutia naznačovali, že si budeme rozumieť. Na klientskej strane totiž stoja ľudia, ktorí milujú zvieratá. Zároveň vedia, že ak chcú, aby sa na ne ľudia prišli pozrieť, musia ich náležite odprezentovať.

V prvej fáze spolupráce sme sa dohodli na komunikácii prostredníctvom sociálnych sietí s možnosťou platenej propagácie cross platform. Príspevky sme teda propagovali na Facebooku aj Instagrame.

Stratégia komunikácie:

Existujú klienti, pri ktorých musíte veľmi dobre uvažovať nad tým, čo chcete a môžete ukázať, a čo je lepšie neukazovať explicitne. Hovoríme napríklad o estetických klinikách. Toto však nie je ten prípad: bolo úplne jasné, že ak chceme ZOO odprezentovať, potrebujeme vyzdvihnúť rôzne druhy zvierat – a na to potrebujeme predovšetkým kvalitné fotografie.

Ilustračným vizuálom sme sa do veľkej miery snažili vyhnúť. Chceli sme, aby sa na fotkách objavili presne tie zvieratá, ktoré ľudia stretnú aj v ZOO.

Cieľová skupina je síce pomerne široká, ale identifikovali sme si v rámci nej aspoň základnú primárnu skupinu (rodičov s deťmi) a sekundárnu skupinu (milovníci zvierat). Iste si poviete, že milovníci zvierat nemôžu mať v obľube ZOO, ale opak je pravdou – ak sa o zvieratá naozaj dobre staráte a ak to viete aj primeraným spôsobom komunikovať. Preto bolo jedným z komunikačných pilierov aj vytváranie povedomia o tom, že na našich zvieratkách nám záleží. 🐫

Keď ZOO Olomouc pomáha umelá inteligencia

Zvieratká sú skvelé tvory. Majú však svoju povahu a nie vždy urobia to, čo čakáte. Veľmi sme však chceli, aby mohli v komunikácii vystupovať priamejšie. V dobe, keď sme komunikáciu rozbiehali, nastal veľký boom vo využívaní umelej inteligencie na tvorbu vysokokvalitných obrázkov. Rozhodli sme sa preto, že tieto možnosti spojíme so zvieratami, ktoré sú v našej ZOO Olomouc.

Pre niektoré definované príspevky sme sa snažili vytvoriť vizuály, ktoré spájali obľúbené zvieratá z našej ZOO s konkrétnymi predmetmi či miestami a tak vytvárali milé grafiky, ktoré dopĺňal vhodne zvolený copywriting. Tak vznikol napríklad veľkonočný príspevok so surikatami alebo žirafa pozývajúca na „čarodejnícku konferenciu.“ 🦒

Vďaka umelej inteligencii nebolo nutné stresovať živé zvieratká novými predmetmi a fotením. A musíte uznať, že naše žirafke klobúk naozaj pristane. 😉