Teplická cesta 2, Poprad
Priemyselný obvod – Západ
Poznáte ten pocit, keď spravíte nejakú spontánnu vec a vzíde z toho niečo fakt super? Mne stačilo naraziť na instagramový profil (pre mňa dovtedy nepoznanej) Bricks Agency. Ani som nevedela ako a odstalkovala som ich doslova všade, až som sa dostala na jeden super blog na ich stránke, ktorý opisoval, ako zažiariť na pohovore priamo u nich. Netrvalo dlho a môj email so životopisom bol odoslaný. 🌬💌📬
Pár vymenených emailov, telefonát a bola som stážistkou. Z nástupu do agentúry som sa veľmi potešila, aj keď som mala menšie (alebo väčšie! 😱) stresy, keďže som vôbec nevedela čo mám očakávať. Samotný príchod do Bricks-u a zoznámenie sa s kolegami (teraz už priateľmi) prebehli nad očakávania, atmosféra bola príjemná, čo ma utvrdilo v tom, že to bolo správne rozhodnutie.
Prvé dni stáže boli pre mňa úplne nové, začali sme s úvodným briefingom, kde som sa dozvedela ako to v takej reklamnej agentúre funguje, čo ma čaká a čo všetko sa naučím (ak budem šikovná! ☝️). Prechádzali sme si, aký je ich konkrétny postup pri spravovaní sociálnych sietí, tvorbe kampaní či komunikácii s klientom. Niektoré základy alebo pojmy mi boli jasné zo školy, ale dospela som k záveru, že to je len malá časť toho, čo naozaj treba pri takejto práci ovládať.
Treba povedať, že ma nikdy nehodili do vody úplne bez kolesa. Prvé dni sa týkali písania textov pre sociálne siete klientov: najprv som si s niekým zo starších členov tímu…
(prepáč ten výraz, Majka!)
…prechádzala základné princípy toho, ako písať dobré texty, na čo si dať pozor a zároveň si nájsť svoj vlastný štýl písania. ✍️ Na začiatku to pre mňa nebolo ľahké, pretože som nikdy nemala takú skúsenosť s písaním, ale vždy som sa snažila zobrať a využiť rady, ktoré som dostala. Postupne mi posunuli môjho prvého klienta, ktorému som začala vytvárať content plány (harmonogramy príspevkov) na každý mesiac, pričom som mala na starosti aj zadávanie výroby grafík, kde som sa učila komunikovať a spolupracovať s kolegami. 🤝 Taktiež sa mi veľmi páčilo, že bolo jedno na čo som sa ich opýtala, pretože sa mi vždy snažili pomôcť a poradiť a super sa s nimi kecalo aj mimo pracovných tém.
Po čase pribúdali aj ďalšie zaujímavé úlohy ako noví klienti, nastavovanie platenej reklamy, analýza a vytváranie kľúčových slov, propagácia príspevkov a zoznámenie sa s nástrojmi Google Ads, Google Analytics a MyBusiness od Googlu, ktoré mi dali neskutočne veľký prehľad a skúsenosti, ktoré môžem ďalej využiť, či už popri štúdiu alebo v budúcej práci.
Samozrejme, všetko som musela robiť pod dohľadom.
Keď som sa už postupne zabývala (dostala som vlastné miesto pri stole 🪑), prišiel čas na prvé zadania a úlohy. Vždy to bol adrenalín, keď som počúvala tie stručné zadania a rýchlo spracovávala, aký má byť vlastne výstup zo zadania, ale našťastie som to vždy zvládla.
Spomenúť musím aj sebanapredovanie (ak také slovo existuje 🤷🏻♀️), keď som mala za úlohu spraviť si certifikáty od Googlu, za čo som a budem veľmi vďačná, pretože sú nielen dobré na vzdelávanie sa, ale aj ako pomoc pri uplatnení sa do budúcna (odporúčam).
Ak mám ale zhodnotiť, čo ma najviac bavilo a zaujalo, tak to určite boli copywriting pre sociálne siete a tiež webová analytika. Vymýšľanie a písanie textov, sledovanie štatistík, meranie dát… postupom času ma to začalo čoraz viac baviť a teda konečne som našla smer, ktorým sa chcem uberať.
Tak na záver, čo mi dala stáž v Bricks Agency do praxe? Veľa, fakt veľa poznatkov a zručností. Nebojte sa, hneď to špecifikujem. Myslím, že v spravovaní sociálnych sietí, či už je to ranná rutina pri klientovi, vytváraní content plánov, copywriting alebo propagovaní príspevkov som už ako doma. Čo sa týka analytiky, tvorby kampaní a reklám, myslím že mám dobré základy a už bude len na mne ich zlepšovať. Ale najviac ma potešilo, že som tieto moje nové znalosti mohla skutočne aplikovať aj mimo Bricks-u. 🛒
Ako side job popri škole ešte pracujem v jednej nemenovanej firme, kde som zo začiatku vytvárala iba grafiku pre sociálne siete, teraz im vďaka praxi propagujem príspevky, kontrolujem analytiku a spravujem firemný účet na Googli. Firme sa vďaka tomu aj viac darí, pretože predtým, rovnako ako ja, ani oni nepoznali takéto vymakané marketingové ťahy.
Čo dodať. Ďakujem, Bricks!